sâmbătă, 19 decembrie 2009

Jante OEM si Aftermarket E46


Bun, pai daca tot a venit iarna peste noi, si iar ne-a luat prin surprindere zapada, cred ca ar fi bine sa discutam putin despre jante. Evident ca tuturor ne plac jante mari, late.. cu buza, in 5 spite, etc etc. Dar eu vreau sa va atrag atentia asupra catorva mici aspecte care sa va ajute sa faceti alegerea corecta. In primul rand E46-le a avut din fabrica jante cu ET47. Et-ul reprezinta distanta butucului jantei, fata de centrul jantei. In cazul de fata, ET47 inseamna ca butcul se afla la 47 de milimetri (pozitiv, adica iesit in afara) fata de centrul jantei. Astfel janta va intra mult sub aripa cand va fi pusa pe masina. In acelasi timp un ET cat mai mic, chiar is negativ, ar scoate janta mult inafara. Acum intervine si latimea jantei, care se masoare in Inch, la fel ca diametrul. Acesta este exprimat sub forma de J (8j, 9j). Cei de la BMW au pus pe E46 jante de la 7j pana la 9j, OEM. Iar cele de 9j, au avut ET50.

Acum parerile sunt impartite, deoarece, unora le plac jante cat mai lipite de airipi, altora le plac stilul OEM. Mai jos aveti un site, care arata toate jantele produse de BMW, echipate pe autoturismele BMW din fabrica.

Jante OEM BMW

Ca idee, E46 are unele limitari cand vine vorba de jante. Spre exemplu, pe spate un ET mai mic de 27mm, pe o janta de 9j necesita atat modificarea anvelopei (adica sa puneti o anvelopa cu o latime mai mica decat cea data de fabricant, astfel obtinand efectul de 'stretch') si sa roluiti aripile, adica sa le evazati, folosind o rola speciala, altfel anvelopele vor atinge in aripi, pe denivelari mari.

Iar pe fata, povestea este aceasi, un et mai mic de 25mm pe o janta de 8j, necesita modificarea pasajelor, cat si alte anvelope.

Acum aceste cifre difera de la janta la janta, o sa vedeti, ca o janta de 8j, cu un et,(de exemplu ET35) nu va sta la fel pe masina ca o alta janta de 8j cu ET35.

O sa mai discutam despre acest subiect in alte postari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu